...

ULUSLARARASI
PROFESYONEL EĞİTİM KONFERANSI

Çalıştaylar

Interactive Workshops/ Etkileşimli Çalıştaylar

Prof. Dr. Julia L. Roberts (ABD)
Üstün yetenekliler eğitiminde program farklılaştırma stratejileri

Julia L. ROBERTS: Mahurin Eğitim profesörü Western Kentucky Üniversitesi. Profesör Julia L. Roberts, Kentucky’de Üstün Yetenekliler Çalışmaları Merkezi ve Carol Martin Gatton Matematik ve Bilim Akademisi Yöneticisidir. Dr. Roberts, Dünya Üstün Yetenekli Çocuklar Konseyi'nin Yürütme Kurulu üyesi ve Kentucky Üstün Yetenekliler Eğitim Derneği yönetim kurulu üyesidir. https://www.wku.edu/ste/staff/julia_roberts

Dr. Celal Yiğit
Eğitimde ölçme ve değerlendirme

Çalıştayda öğretmenler ve öğretmen adaylarına yönelik olacak çalıştayda yapılış amacına göre değerlendirme türleri ele alınacak olup özellikle süreç değerlendirmesi konusunda farklı araçların kullanımı üzerinde durulacaktır.

Dr. Celal Yiğit: 2001’de ODTÜ İngilizce Öğretmenliği bölümünü tamamladı. 2010 yılında Gaziantep Üniversitesinde Eğitim Programları ve Öğretim bilim dalında yüksek lisansını ve yine aynı üniversite ve bilim dalında 2016’da doktora programını tamamladı. Ulusal ve uluslararası çeşitli kongrelerde bildiri sunan Yiğit’in eylem Araştırması, mesleki gelişim, okul öncesinde ölçme ve değerlendirme, uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğretmenlerin öğrenmeye dair inançları, ölçek geliştirme, öğrenen özerkliği, örgütsel bağlılık, çoklu zeka, DynEd’in etkin kullanımı, sınıf yönetimi gibi alanlarda bildirileri ve yayınları bulunmaktadır. 2001 yılından beri Gaziantep Özel SANKO Okullarında çalışan Dr. Yiğit Ölçme ve Değerlendirme Direktörü olarak görev yapmaktadır.

Dr. Serap Karabacak
21. Yüzyılda hayat boyu öğrenme

Yürütülecek çalıştayda Hayat boyu öğrenmede temel beceriler, Hayat boyu öğrenmenin içeriğini belirleyen dinamikler, Yetişkinlerin hayatında teknolojinin yeri gibi başlıklara yer verilecektir.

Dr. Serap Karabacak: Doktorasını 2011 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi bölümünde tamamladı. Yaşam boyu öğrenmede toplumsal cinsiyet, andragoji, yetişkinlerle çalışan eğitimciler, hayat boyu öğrenmede kalite süreçleri, teknolojik değişmelerin yetişkin öğrenmesine etkileri gibi konularda çalışmaktadır. Ayrıca hayat boyu öğrenme ile ilgili bildiri sunumları, katıldığı söyleşiler, yayınlanmış makale ve kitap bölümleri bulunmaktadır. Halen Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünde İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığında görev yapmaktadır.

Murat Ülkü
Salihli Bilim ve Sanat Merkezi Öğretmeni
P4C Eğitmeni: Çocuklar için felsefe “Çocuklar için Felsefe” konulu bir atölye çalışması düzenleyecek. Çalışmada, Amerikalı filozof Matthew Lipman’ın çalışmaları doğrultusunda ortaya çıkmış bir yöntem olan P4Cnin ne olduğu ve nasıl kullanılabileceği uygulamalı örneklerle anlatılacaktır. Eleştirel, yaratıcı, özenli düşünme, problem çözme, tartışma kültürünü kazandırabilmek için oluşturulmuş pedagojik disiplini kullanarak bilginin sorgulanarak nasıl yaratıcı bir şekilde ifade edilebileceğini tartışacaklardır.
Dr. Ümmüye Nur Tüzün - Ankara Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Tüysüz - Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Adli Toksikoloji Atölyesi
Bu atölyenin amacı özel yetenekli öğrencilerin eğitimi alanında çalışan bütün disiplinlerden öğretmen, öğretmen adayı ve araştırmacılara alanyazından farklı, özgün bir konuda eleştirel düşünme bağlamında zenginleştirme tecrübeleri deneyimletmek ve onların bu tecrübelerini öğretim ortamları ve araştırma tasarımlarında kullanabilmelerini sağlamaktır.
Nilgün Gürler - Kütahya Bilim ve Sanat Merkezi
H5P ile etkileşimli dijital içerikler ve Eğitim projelerinde kullanımı
Öğretmen, Öğretmen adayları, Dijital içerik üretmek isteyen herkes katılabilir. H5P Etkileşimli dijital içerik üretmek için onlarca seçeneğe sahip bir Web aracıdır. Etkileşimli videolar, sunumlar vs hazırlayarak içeriklerinizi daha ilgi çekici ve eğlenceli hale getirebilirsiniz.
Zerrin Ay - Etimesgut Bilim ve Sanat Merkezi
Proje tabanlı öğrenme ve STEM eğitimi
Bu atölyenin amacı öğretmenler, öğretmen adayları ve araştırmacılara eğitimde proje tabanlı öğrenme tekniği ile öğrencilerde sorgulama, problem çözme, STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) ve 21. yüzyıl becerilerini geliştirmeye yönelik yaratıcılıklarını harekete geçirecek çalışmalara örnek sunmaktır.
Esin Gürsoy - Etimesgut Bilim ve Sanat Merkezi
Piet Mondrian ile Sanat Atölyesi
Bu atölyenin amacı özel yetenekli öğrencilerin eğitimi alanında çalışan ve çalışmayı planlayan öğretmenler/ öğretmen adaylarının özgün sanat eğitimi ile eleştirel yaratıcı düşünme ve zenginleştirme etkinliklerini deneyimlemek ve onların bu tecrübelerini öğretim ortamlarında kullanmalarını sağlamaktır.

Hesna Çalışkan- Matematik öğretmeni- Türk Beyin Takımı İç Anadolu Bölgesi Koordinatörü

Kesfettiren Matematik: Zeka Oyunlarının Matematik Eğitimi Üzerine Etkisi

Kesfettiren Matematik: Zeka Oyunlarının Matematik Eğitimi Üzerine Etkisi adlı çalıştayımız Matematik eğitimi üzerine çokça üzerinde durduğumuz;

  • Daha etkili, sistemli ve kalıcı bir matematik eğitimi nasil mümkün olur ?
  • Bu öğrenme sürecine en baştan nasıl başlanmalıdır?
  • Bu süreç için nasıl bir yol haritası cizilmelidir?

sorularına cevap olacaktır. Çalıştay, tüm öğretmenler, akademisyenler ve öğretmen adaylarının katılımına açıktır.

Dr. Hasan Akdeniz

Dr. Hasan Akdeniz, lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Biyoloji Öğretmenliği bölümünde, yüksek lisans öğrenimini Gazi Üniversitesi Eğitimde Program Geliştirme alanında, Doktorasını Gazi Üniversitesi Eğitim Programları-Öğretim ve Eğitim Teknolojileri bölümlerinde çift dalda tamamlamıştır. Çalışma alanları; yaratıcılık, bilimsel yaratıcılık, zihin haritaları, yaratıcı problem çözme, özel yetenekliler alanında program geliştirme, zihin alışkanlıkları, farklılaştırılmış öğretimdir.

ÇALIŞTAY ADI: Eğitimde Yaratıcı Problem Çözme

HEDEF KİTLE: Öğretmen ve Öğretmen Adayları

ÇALIŞTAY İÇERİĞİ:

Bu çalıştay ile hizmet öncesi ve içi öğretmenlerin Yaratıcı Problem Çözme (YPÇ) döngüsü ve stilleri hakkındaki farkındalıklarını ve bilgi düzeylerini artırmak amaçlanmaktadır. YPÇ; yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme gibi üst düzey düşünme becerilerini kapsamaktadır. YPÇ’nin her aşamasında çoğul (divergent) düşünme ve tekil (konvergent) düşünme becerileri kullanılmaktadır. YPÇ süreci, her biri farklı bilişsel aktiviteyi içeren problem bulma, bilgi toplama, problemi tanımlama, fikir bulma, değerlendirme ve seçme, plan oluşturma, kabul oluşturma ve uygulama olmak üzere sekiz aşamadır. Bireyler sahip oldukları YPÇ stillerine göre problemlere farklı yaklaşmaktadır.

Öğretmenlerin öğretme etkinliklerinin tasarımında ve yürütülmesinde YPÇ sürecinden yararlanmaları ve bu sayede öğrencilerin yaratıcılık, eleştirel düşünme, girişimcilik ve takım çalışması becerilerinin gelişimi hedeflenmektedir.

Dr. Çiğdem Çelik Şahin

Özel yetenekliler eğitiminde öğretmen ve yöneticiler için uluslararası standartlar

Çalıştayın hedef kitlesi, öğretmenler, okul yöneticileri, öğretmen adayları ve akademisyenlerdir. Çalıştayda özel yetenekliler eğitiminde öğretmen ve yöneticiler için belirlenmiş yeterlikler ve standartlar incelenecektir. Katılımcılarla etkileşimli bir çalışma yürütülmesi planlanmaktadır.

Dr. Çiğdem Çelik Şahin Eğitim Bilimleri bölümünde yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamladıktan sonra Amerika Birleşik Devletleri Johns Hopkins Üniversitesi’nde doktora sonrası araştırmasını tamamlamıştır. Ulusal ve uluslararası birçok konferansta sözlü bildiriler sunmuştur. Ölçek geliştirme, ölçek uyarlama, öğretmen eğitimi, liderlik gibi konularda yayınları bulunmaktadır. Adana Bilim ve Sanat Merkezinde öğretmen olarak görev yapmaktadır.